Generația Millennials în metrou
January 11, 2017
Lacrimile hrănesc idealuri
January 16, 2017

Matematica femeii între standarde și ea

Fiecare om e unic, corect? Te invață asta peste tot. Fiecare om e frumos în felul lui. Și pe asta am tot auzit-o. Dar frumusețea ajunge să fie ceva aproape matematic. Dimensiunile ideale sunt 90-60-90, chipul perfect e rezultatul celebrului Raport de Aur, aplicăm geometria când vine vorba de formele frumoase și toate acestea se includ în formula finală a frumuseții, care e în raport cu cea mai importantă cifră: vârsta. Cine spune asta? O spun studiile, specialiștii, cercetătorii și se reflectă în oglindă.

Femeile frumoase nu sunt inteligente – un alt clișeu ilogic, dar des întâlnit și ilustrat prin diferite forme de umor. Cu alte cuvinte frumusețea scade coeficientul de inteligență? Adicătelea, dacă aplici matematica frumuseții și îți iese un rezultat bun, nu are cum să-ți iasă un coeficient al inteligenței peste medie? What the… ! Trebuie să alegi?

Și lucrurile acestea nu sunt mituri sau bârfe. Sunt lucruri spuse, susținute de studii și promovate constant. Și știi cine e cel mai infocat susținător al acestor lucruri? Femeile. Da. Noi, femeile, ne-am conformat. Ne-am redus identitatea la cifre impuse și am uitat de unicitatea fiecăreia dintre noi. Am uitat că frumusețea stă în mai mult de atât și credem cel mai mult că suntem frumoase când cineva declară asta despre noi, nu prea ne-o spunem singure și dacă o facem suntem percepute ca narcisiste, așa că nu e ok.

În prezent, femeile permit să-și reducă personalitatea și ființa la standarde care nu țin cont de ele și muncesc mai mult pentru a se conforma acestor standarde decât să-și atingă scopuri mult mai inalte. Investesc în haine și în produse cosmetice, dar se zgârcesc când e vorba de plata unui curs care să o dezvolte personal. Vezi cozi la magazine și cum stocurile se golesc într-un magazin online, dar nu se investesc nici măcar pe sfert pe călătorii, pasiuni sau lucruri care să relaxeze sau care să contribuie la starea lor de suflet.

Femeia contemporană vrea să fie acea prințesă urbană care are toate calitățile să fie muză. Basmul ei nu e cu prinți pe cai albi și palate cu grădini de cireși și de trandafiri. Prințesa urbană visează la un bărbat care să o vadă frumoasă și să o iubească ca în filme, la un job care să-i ofere statut și bani cu care să-și plătească intrarea în standardele frumuseții și ale societății. Cu alte cuvinte, visează să fie validată ca femeie.

Ce e greșit în tabloul acesta?  Presiunea standardelor duce la dezvoltarea afacerilor ce oferă soluții pentru a fi la nivelul standardelor și atâta timp cât femeile investesc în aceste lucruri aproape compulsiv, stardardele devin și mai ridicate și mai scump de atins.

matematica-frumusetiiDar femeile trebuie să fie inteligente și frumoase pentru că tot studiile spun că inteligența e luată de la mamă. Mamele trebuie să se simtă bine în pielea lor pentru că ele sunt reprezentantul cel mai credibil al lumii pentru copilul lor. Ele sunt simbolul pentru sensibilitate și pentru lucruri frumoase și de aceea e important să fie fericite în pielea lor și să se conformeze unor standarde mai mult emoționale decât fizice.

Nu toate femeile sunt modele de podium, nu toate femeile s-au născut cu proporții perfecte, nu toate femeile sunt manechine pe care sunt trasate cifre ideale, însă toate femeile sunt frumoase și pot fi și mai frumoase. Și dacă tot reducem totul la cifre, atunci să cântărim mai bine lucrurile acestea, cât să fie cu măsură.

Dacă ești femeie, folosește industria de frumusețe și de modă ca să fii mai sănătoasă și mai frumoasă în ochii tăi, fă-le “accesoriile” care să-ți promoveze identitatea, nu invers. Investește în a fi mai bună, mai deșteaptă, cu mai multe amintiri frumoase, cu mai multe lucruri de spus și care știe cum să se diferențieze. La sfârșitul vieții vei avea multe amintiri, dar doar câteva dintre ele vor fi despre cât de frumoasă ai fost. Cum vor fi restul amintirilor, pentru că ai doar o singură șansă să le faci?

O femeie frumoasă e mai mult decât un corp perfect, o față simetrică și un păr strălucitor. E tot ce reprezintă și nu poate fi rezumat la cifre și nici jurizat de oricine. Într-un selfie cu multe like-uri cuprinzi în jur de 20% din ce ești. 80% se află dincolo de ochii tăi și nu poate fi aranjat cu peria, umplut cu colagen și nici nu devine mai valoros dacă-i pui logouri importante. Acel TU de dincolo ce e vizibil cere să primească o investiție mai mare și mai multă atenție din partea ta.

Investește în tine prin ochii tăi!

Matematica femeii se rezumă la cifra 1 – TU.